2008-04-10

3 blir 4

För er som gillade Eragon och Den äldste av Christopher Paolini kan jag berätta att del 3 blev så tjock när Christopher skrev den, att han måste dela den i två delar.
Så här säger Christopher själv:"När jag kommit in i historien bakom bok tre, så stod det snart klart för mig att historien var så mycket större än vad som skulle kunna få plats i bara en bok. Jag hade länge tänkt på serien som en trilogi, så det var svårt för mig att komma till insikten att jag behövde dela upp boken i två delar. Detta görs dels för att kunna vara rättvis mot bokens karaktärer men också för att följa upp alla trådar och obesvarade frågor från ´Eragon´ och ´Den äldste´." (BonnierCarlsson)
Del 3 heter Brisingr och kommer ut i USA den 20 sept. När den kommer på svenska är ännu inte klart. Inte heller när del 4 kommer.
Vill du läsa mera om Christopher Paolini och hans böcker? Besök då hans hemsida! Eller läs om honom på svenska här.

Inga kommentarer: