2008-07-11

Förbjuden kärlek


Innan sommarlovet lovade jag några flitiga läsare på vår skola att läsa alla Katarina von Bredows böcker. Kajsa har tidigare tipsat er om Hur kär får man bli?, så jag berättar inte om den utan säger bara: Läs den!

Flera av Katarina von Bredows böcker handlar om förbjuden kärlek. Syskonkärlek är en av dem. Den handlar om Ludvig och Amanda, som är syskon och förälskade i varandra. De vet att det är fel, men kan inte stå emot sina känslor. Båda försöker sig på andra förhållanden, men jämför hela tiden med kärleken till varandra. Amanda och Ludvig smider planer för hur de ska kunna få en framtid tillsammans. Men kommer det verkligen att funka?

Räcker det om jag älskar dig? handlar till viss del också om förbjuden kärlek. 19-åriga Fanny är tillsammans med Mister Perfect, Johan. Hon drömmer om en gemensam lägenhet och en framtid tillsammans. Men när pojkvännens lögner uppdagas, ändras Fannys drömmar. Samtidigt som hon brottas med sin mammas problem våndas hon också över Johan och hennes förhållande. När Fannys SO-lärare, Finn, erbjuder henne stöd börjar känslorna dem emellan vibrera. Vad händer med Johan och Fannys förhållande? Hur ska det gå för hennes mamma? Och vad händer mellan Fanny och hennes SO-lärare?

Nu har jag läst alla Katarina von Bredows böcker och jag förstår att de är flitigt lästa. Gillar du att läsa kärleksböcker, så ska du absolut bege dig till biblioteket och låna hennes böcker!

1 kommentar:

Farre sa...

Dom böckerna är superbra!!