2009-08-03

Glöm mig inte

Glöm mig inte av Anne Cassidy är en bok som jag inte kunde sluta läsa. Jag var bara tvungen att veta vem som var den skyldige.

Boken handlar om en liten flicka som heter Jade. Hon kidnappas ur sin spjälsäng mitt i natten. På samma gata, fast lite längre ner, bor sjuttonåriga Stella med sin mamma. Polisen misstänker att Stellas mamma är skyldig till flickans försvinnande. Stella vet att hennes mamma inte var hemma den natten då flickan försvann. Hon vet också att hennes mamma kom hem med jordiga och smutsiga kläder och skor, men hon väljer att inget säga till polisen. Under utredningens gång får Stella veta att när hennes mamma passade ett barn för tjugo år seda försvann det spårlöst från Stellas mamma när de var ute i skogen tillsammans. Grannarna har redan dömt Stellas mamma och de tvingas flytta från huset.

Är Stellas mamma skyldig till barnets försvinnande och vad hände egentligen med flickan som försvann för tjugo år sedan?

Läs den spännande boken Glöm mig inte! Den är absolut läsvärd och passar från årskurs åtta eller dig som är en läsvan sjua.

Inga kommentarer: