2008-06-18

Röda kinder och fjärilar i magen

Katarina von Bredow är en populär författare på vårt skolbibliotek. Hennes böcker är alltid utlånade. För ett tag sedan läste jag Som jag vill vara. Den boken tyckte jag mycket om. Därför var förväntningarna höga, när jag började läsa Expert på att rodna.

Boken handlar om Natalie och hennes mamma Lucia. De flyttar ut på landet, eftersom Natalies mamma blir sambo med sin nya förälskelse. Natalie tvingas börja i en ny skola, träffa nya kompisar samt vänja sig vid att ta hänsyn till två nya familjemedlemmar. I den nya familjen bor Jerker, en populär och snygg niondeklassare. Känslorna bubblar i Natalie. Varför rodnar hon hela tiden? Är hon kär?


I den nya klassen försöker den utfrysta My ta kontakt med Natalie. Medan Jerker tipsar henne om att hänga på klassens ledare, Ira, en på ytan tuff tjej. Hur är det för Natalie att komma till en ny klass?

På gården, dit de flyttar, finns det flera hästar. I stallet jobbar Tomas. Vem är han egentligen? Och varför är han så avig mot henne?

Jag rekommenderar verkligen Expert på att rodna. Det går absolut inte att lägga ifrån sig boken. Gillar du att läsa kärleksböcker, så måste du bara läsa den här!

Inga kommentarer: