Gravjord av E.E. Richardson är en rysare för dig med inte alltför sköra nerver. Den handlar om Darren som lovat en gammal granne, Tok-Mary, att fylla en gravdocka med en droppe blod och jord från hennes grav, när hon dog. Det skulle hjälpa henne att återvända till världen. Om han inte gjorde som hon sa, skulle hon kasta en förbannelse över honom. Darren fullföljde ändå inte uppdraget. Men när hans bästa vän Luke dör, tar han fram dockan för att väcka Luke till liv igen. Men det blir inte alls som Darren tänkt sig. Luke väcks inte till liv utan något ont som vill hämnas. Syndabock av Joanna Kenrick handlar om Mark och Shaleem som är bästa kompisar. Men ett bombdåd
inträffar i tunnelbanan och vänskapen utsätts omedelbart för prövningar. Shaleem är muslim och muslimer misstänks för att ha utfört bombdådet. Kan Mark vara kompis med en muslim när alla i hans omgivning är emot muslimer?
Risk av Alison Prince handlar om en tjej som heter Deb. Hennes största intresse är bilar och motorcyklar. Hennes mamma är inte förtjust i att hon träffar Mick, eftersom han kör alldeles för vilt. Debs pappa omkom nämligen i en krock, eftersom han gillade höga farter. Deb lyssnar inte på sin mamma och Mick får henne indirekt att råka riktigt illa ut...


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar