2011-08-31

Månaden favorit: Boktrailer

Jag tycker inte att fenomenet boktrailer riktigt har slagit igenom. Jag gillar idén att, precis som med filmtrailers, försöka locka till sig läsaren genom bild och ljud. Det är ett sätt att få boktips men också att få en känsla av boken. Oftast är det, som tur är, inga bilder på huvudpersonerna. De bilderna vill jag helst skapa själv.

En bok jag verkligen blev sugen på att läsa efter boktrailern var Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergman Elfgren. Kusligt bakgrundsljud, skrämmande röst och snabbt får jag reda på vad det är för typ av bok jag kan vänta mig. Och om ni inte redan har blivit nyfikna på att läsa Cirkeln efter allt hype runt boken testa boktrailern och se om den gör er sugna på att läsa den.



Förutom sidan Boktrailer.se går det att hitta fler boktrailers genom att söka på youtube på boktrailers eller book trailers.

Inga kommentarer: