2010-02-26

Killen med koll

I DAGBOK för alla mina fans GREGS BRAVADER berättar Greg Heffley om sin vardag. Han har precis börjat middle school och är inte vidare förtjust i det. Han tycker att småglin som han inte borde blandas med andra som utvecklas i snabbare takt än han. Trots att Greg är liten till växten, är det inget fel på självförtroendet. Han tycker att han är killen med koll. Jag som läsare håller inte riktigt med honom...

Egentligen är Greg helt emot dagböcker, men hans mamma har tvingat honom att skriva. Därför föredrar han att kalla det för loggbok. Så några "Kära dagbok" hit och dit kan man som läsare inte förvänta sig. Istället är Gregs "dagbok" rikt illustrerad med allehanda dråpliga situationer som tillhör hans vardag. Det kan vara hemma med familjen eller i skolan. Greg delar flitigt med sig om sin halloween, jul, skolans teaterföreställning och sin nya roll som skolpolis.

Den här boken är något för dig som vill läsa en humoristisk bok. Jag tror att den till exempel kan passa alla trogna Bert-läsare. Jag skulle vilja rekommendera den från årskurs fem.

Om du redan har läst den här boken, så finns det en till i serien DAGBOK för alla mina fans, nämligen Rodrick regerar.

Inga kommentarer: